Vuosi Irlannissa



Hei kaikki!




Mahtavaa, että ootte löytäny tänne mun pienenmoisen blogin puolelle! Aloitusinffona niille, jotka ette vielä tunne muo, niin mun nimi on siis Lotta ja tänne tulisin aina välillä kirjoittelemaan kuulumisia Irlannista, jossa vietän kymmenen kuukautta vaihto-oppilaana. Olen 17-vuotias ja asun Turun kupeessa, Liedossa. Vaihtojärjestönä toimii YFU, joka on todettu erittäin luotettavaksi ja ammattimaiseksi järjestöksi. Kaikki on toiminut hyvin. Hakuprosessi sujui melko vaivattomasti, vaikkakin hakupaketissa oli älyttömästi täytettävää ja papereita. Pikkuhiljaa kun asioita hoiti niin kaikki järjestyi. Nyt ollaan siinä pisteessä, että lähes kaikki on valmista!

Tämän blogin ideana on toimia lähinnä terveisten ja kuulumisten välityskanavana sukulaisille ja ystäville. Jos kuitenkin olet muuten vain kiinnostunut mun elämästä Irlannissa, niin tervetuloa mukaan! Kaikille muistutuksena vielä, että mun tarkoitus ei siis ole perustaa mitään huippusuosittua tai hienoa blogia, vaan lisäilen tänne lähinnä kuvia ja kirjoittelen juttuja, kun siltä tuntuu!

Noin kuuden viikon päästä mä suunnistan kohti Helsinki-Vantaata ja lähen kohti tätä mun suurta seikkailua. En vielä oo kunnolla tajunnu, että tosiaan vuodeksi pitäisi reissuun lähteä. Innostusta kuitenkin riittää! Ennen saapumista Irlantiin lennämme YFU:n kanssa  kohti Skotlantia orientaatioleirille. Leirin jälkeen pääsen vihdoin näkemään isäntäperheeni. Tulen asumaan Irlannin länsirannikolla -Galwayssä. Ed Sheeranin sanojen mukaan musta tulee siis Galway girl ja Galwayssä olisi tarkoitus vuosi viettää. Hostperheeseeni kuuluu hostvanhemmat John &  Marie sekä heidän lapsensa Sinead, Peter, Mark ja Shane. Lapsista Sinead ja Peter asuvat vielä kotona. Perheellä on oma maatila, jossa on lehmiä, vasikoita ja pari koiraa. Hostperheeni hostaavat myös saksalaisen vaihto-oppilaan. Oon tosi innoissani aloittamaan mun uuden elämän siellä! Koulua tulen käymään ST. Paul's Secondary Schoolissa ja toisin kuin Suomessa, mun pitää hankkia siis ihkaoikea koulupuku! Can't wait!
Vaihtovuodelta odotan, että parantaisin englannin kieltäni, saisin uusia kokemuksia, ylittäisin itseni, oppisin uuden kulttuurin ja että saisin kansainvälisiä ystäviä. Tiedän myös, että kyseessä ei ole vuoden riemuloma, jolloin vain pidetään hauskaa ja kaikki on ihanaa jne.. Ei, kyseessä on lukuvuosi, jolloin opiskelen ja välillä voi olla myös vaikeaa. Tosin opiskella kyllä aion mutta vähän löysemmin, sillä en halua viettää vuottani pelkkien kirjojen ääressä, kun arvosanat eivät kuitenkaan vaikuta Suomessa. Sen sijaan haluan kokeilla mahdollisimman paljon uusia juttuja ja kerätä valtavasti uusia kokemuksia!
 
                           


     Yksi Galwayn nähtävyyksistä -Cliffs of Moher











 Tässä vaiheessa haluan vielä kiittää mun omaa upeaa perhettä, joka on antanu mulle tämän upean mahdollisuunen lähteä vaihtoon, ilman teitä koko vaihtovuosi olisi pelkkä haave! You rock!



Kuvat:
1. https://www.backroads.com/award-winning-tours/ireland
2. https://www.holidayhomesdirect.ie/location/Ireland/Galway/
3. http://www.grayline.com/tours/dublin/cliffs-of-moher-shuttle-5860_11/
4. https://www.yfuusa.org/




Kommentit

  1. Hienoa Lotta! Uskon että sinulla tulee olemaan upea vuosi; itse olin joskus kivikaudella (84-85) vastaavassa vaihdossa - maatilalla, YFU:n kautta - ja tuo vuosi oli yksi edelleen hienoimmista kokemuksista elämässäni! Kielitaidon karttuminen on aivan selviö ja muutenkin vuosi tulee edelleen avaamaan näkemyksiäsi ja kasvattamaan sinua monella tavalla aikuisuuteen. Upea juttu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tsemppauksesta! Yritän saada reissusta mahdollisimman paljon irti!

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

New Year & Dublin

Maaliskuun kuulumisia